sabato 28 gennaio 2012

menza Piazza 4. hét

Neeem, azért ennyi halat mi sem szoktunk enni, de a hosszú távollét után most különösen jólesik. Valami furcsa kötődés van mostanában köztem és a halak között. Január elsején korareggel, amikor még mindenki a szilveszteri fáradalmait heverte, elmentem sétálni. Tudjátok mit találtam? Egy halat. Nem viccelek, egy igazi, friss, fényes szemű dévérkeszeget. Az utcán hevert. Megálltam mellette, nézegettem, aztán valami isteni sugallatra felvettem. Hazavittem, megsütöttem és mindmegettem. Pont mint a mesében. Ja, nem, az nem a mesében van, de mindegy. Valami azt súgta, ez a hal jelent valamit. Az ember nem talál minden nap halat az utcán! Summa summarum, a különös zsákmány elvont jeletésváltozatainak pozitív aspektusaitól fellelkesülve megkérdeztem Flat-Cat Gabit, lenne-e kedve új utakon folytatni a halas blogomat. Lett. Igent mondott. Íme, az új blogot itt találjátok. Bi(n)g-bang puff (itt most pezsgő durrant, és tört A Bárka oldalán), Tarka Bárkának kereszteltük ugyanis a . blogot. Nagyon sok ötletünk van, lesznek benne egyszerűen elkészíhető receptek, gyerekeknek szóló bejegyzések, vendégposztok, játék....és még sok más érdekesség is, de ez egyelőre maradjon titok.
Olvassátok!, főzzétek, szeressétek a Tarka Bárkát! 


p.s. Nem is tudtam, hogy Gabi nagymamájának halas boltja volt! Ugye hogy megmondtam, a január elsejei keszeg tényleg jel volt! ;-)

Az eheti menü:
hétfő
zöldborsó leves
gombákkal párolt tőkehal filé
petrezselymes krumpli
kedd
zöldborsó leves maradék
vaslapon sült fokhagymás-petrezselymes makrélafilé
vegyes saláta
szerda
dióval és gorgonzolával töltött tortellini
céklával, paszternákkal és krumplival sült tyúk
csütörtök
kecskesajtos-körtés rizottó taggiai olajbogyóval és citromos zellerrel
sült tyúk maradék
zöldsaláta
péntek
ziti fokhagymás kolbásszal és karfiollal
marinált mozzarella
zöldsaláta
szombat
spagetti vörösboros-parardicsomos pézsmapolippal
sült szardínia
zöldsaláta
aszalt meggyes castagnole rumos-fahéjas-meggykrémmel
vasárnap
ziti karfiollal és kolbásszal
sütőben sült aranydurbincs filé fenyőmagos morzsa alatt 
burgonya-zöldborsó püré
narancsos aranydurbincs filé
párolt póréhagyma

Nessun commento: