venerdì 14 ottobre 2011

menza Piazza 41. hét

hétfő
húsleves
főtt hús
levesben főtt zöldségek
kedd
koktélparadicsomos-metélőhagymás capellini
rántott padlizsán
majonézes káposztasaláta
szerda
rucolapestós spagetti
lepényhal zöld olajbogyós paradicsomszószban
vegyes saláta
csütörtök
vöröslencse főzelék
fasírt
fügés süti Flat-Cat Gabitól (füge nincs a faluban) Bálint torta Csillag Vikitől (áááááááá!!!!) gyömbéres-citromos-kék mákos cake
péntek
zöldségleves
vöröslencse főzelék és fasírt maradék
szombat
spaghetti alla carbonara
vajban sült zellergyökér
gorgonzola
vasárnap
gombás-vénuszkagylós tagliolini
roston sült lazac
zöldsaláta
sós-sajtos rudacskák
háromcsokis kukik Eliftől
gesztenyegolyó torta Szepytől (még kutatok olcsó gesztenye után) citromos mascarponekrémes máktorta

9 commenti:

szepyke ha detto...

Füge sincs??? Hát, ezek az olaszok..:)))))
Melyik az citromos mascarponés, ráadásul mákos torta?? Le ne maradjak, ha posztolod, légy szíves,engem külön tájékoztass majd!:)))

Gabah ha detto...

Ne is mondd, Szepy! Tényleg, mintha a világ végén laknánk... Aszonta az arab zöldséges, hogy most nincs fügéje, mer' nincs fügeszezon.
Gondoltam, akkor jöhet Viki tortája. Ember(?!) megette az egyetlen tábla csokit, és kiderült, hogy m&m's csokigolyót tegnap elfelejtettem venni, ma reggel már nem volt időm boltba rohangálni (8:30-kor nyit, és szerettem volna ha a süti max. 9-re kész lesz), így összedobáltam egy citromos-kék mákos cake-et mákos gyömbérsziruppal meglocsolgatva. Jó lett, épp amikor kivettema sütőből derült ki, hogy a vendégeim csak egyre jönnek, úgyhogy akár a szomszéd feluba is mehettem volna fügéért, csokgolyóbisért, akármiért... Ez nem az én napom-pom-pom-pompororom...
A citromos-mákos-mascarponés torta nem más, minta a mákos krémes klasszik anyuka-süti újratervezése, tortásítása :-)
Egyszerű mákos kavart tészta lesz (ha lesz, mert itt már semmi sem biztos) ezen ricotta-tejszínhab?-mascarpone-citromhéj-cukor a tetején pedig vagy csokimáz vagy mákos gyömbérszirup cseppek-csíkok. Ha sikerül, posztolom, és nem felejtek el szólni!
Ettől függetlenül persze délután megyek gesztenyelekvárt keresni! ;-)

szepyke ha detto...

:)) És én itt a világváros Budapesten mit szóljak, amikor kerületeket kell barangolnom mondjuk a rebarbaráért...:)))

Nehéz az élet, nah...:)))
Lesem a tortát ám!:)

Vica ha detto...

Nekünk van 2 füge fánk,az egyik 2x terem de már leért mindkettő és itt sem lehet kapni a boltokban már fügét .

Gabah ha detto...

Szepy, errefelé rebarbarának se híre se hamva, de nincs se petrezselyemgyökér, se karalábé, se túró, úgyhogy én nyertem!
Nehéz, nehéz, jól mondod! ;-)

DE! Tegnap este az EuroSparban kaptam olasz fügét! Igaz, kicsit túlérettek, de kaptam! Pampararam, és van csokigolyó is, úgyhogy rettegjetek, mert holnaptól sütök! x-)

szepyke ha detto...

Ó, a helyi EuroSparban volt eredeti olasz füge?:)))) Ez aztán a kánaán... én meg vettem igazi magyar gesztenyét... mivel azt kiviszik ausztriába, ide meg hozzák az olaszt, ez azért elég nagy szó..:)))

Gabah ha detto...

Aha, a gesztenyéről eddig nem tudtam, csak almáról...olasz almáról, amit valami érdekes oknál fogva Ausztriában pakolnak fel, és Magyarországra megy...:-O
Bár láttam én már pármai "sonkagyárba" tartó kamiont is szép magyar combokkal megpakolva. ;-)

szepyke ha detto...

Egy valamiben biztosak lehetünk, hogy nálunk (Magyarországon) semmilyen tengeri izé nem "terem"...még nem...

Aztán lehet, hogy majd azok is őshonosak lesznek a Balatonban..:)) Pármai sonka magyar disznóból... hehehe...:)))))

Gabah ha detto...

Haha, majd meglátod, hamarosan teszek róla, hogy azok is "teremjenek" ;-)