lunedì 4 luglio 2011

Gnocchi tészta ricottás spenótpürével

Az íz a klasszikus, a forma és az állag kicsit más. Egész jó, bár a posírozott tojással tálalt mascarponés-tejfölös változatot nem tudta túlszárnyalni. Plusz pontok: nagyon hamar elkészül, és hát korántsem hízlal annyira mint a mascarponés társa. ;-)
Gnocchi tészta ricottás spenótpürével
Hozzávalók: 200 g fagyasztott leveles spenót, extraszűz olívaolaj, 1 cikk fokhagyma, 4 ek. ricotta, 100 g frissen reszelt, érlelt pecorino (esetleg grana vagy parmigiano) só, bors, szerecsendió
A tésztát forrásban lévő bő, sós vízbe dobtam.
Egy serpenyőben az olívaolajat, alacsony lángon megpirítottam rajta a héjától megfosztott, kés élével kissé szétnyomott fokhagymagerezdet, hozzáadtam a fagyasztott spenótot, sóztam, borsot tekertem és szerecsendiót reszeltem rá, majd a spenót kiolvadásától számítva nem több mint 3 percig főztem. Ekkor levettem a tűzről, hozzáadtam a ricottát, belereszeltem a pecorinot (egy keveset félretettem a tálaláshoz), botmixerrel az egészet pürésítettem (jól megdolgoztam, hogy krémes legyen), majd újra visszatettem a tűzhelyre, hozzáadtam néhány evőkanálnyit a tészta főzővizéből, hogy a megfelelő állagot elérje, és egyet forraltam rajta.
A gnocchit bő, sós vízben kifőztem, “al dente” leszűrtem, összekevertem a spenótos-ricottás szósszal, reszeltem rá egy kevés pecorinot, és azonnal tálaltam.

Nessun commento: