venerdì 1 luglio 2011

Aperol-rózsaszín grapefruit sorbet szegfűborsos narancssziruppal

A 43. VKF!-re a harmadik mű. Egyelőre nem tudtuk eldönteni, hogy a három közül melyik volt a legfinomabb, de hogy ez a legmenőbb, az biztos. ;-)
Aperol-rózsaszín grapefruit sorbet szegfűborsos narancssziruppal

Hozzávalók:
A sorbet-hez: 2 rózsaszín grapefruit, 1 dl Aperol, 1 dl cukorszirup (fagyiszezonban mindig tartok a  hűtőben egy üveggel: 500 ml vizet felforralok 500 g cukorral, kihűtöm, aztán mehet a hűtőbe, és amikor kell, csak előkapom), 1 dl Tocai Friulano (de egy jóféle prosecco vagy cider is megfelel)
A narancssziruphoz: 2 narancs leve, 2 szegfűbors, 2 tk. házi vaníliás cukor
A fagyihoz a grapefruitokat meghámoztam, nagyobb darabokra vágtam, és botmixerrel pürésítettem. A pépet sűrű szitán átszűrtem, megpróbáltam a lehető legtöbb rostot is átpasszírozni, hogy a végeredmény minél sűrűbb legyen. Az így kapott sűrű, grapefruitléhez hozzáadtam az Aperolt, a bort és a cukorszirupot, majd alaposan összekevertem. A levet fagyigépbe raktam, ami kb. félóra alatt szép sorbet-t kevert belőle.
A sziruphoz a narancsok levét a házi vaníliás cukorral és a szegfűborssal együtt néhány perc alatt sűrűre forraltam, kihűtöttem, és az Aperol-rózsaszín grapefruit sorbet-vel tálaltam.
(A mentalevél ne tévesszen meg senkit! Eredetileg pisztáciát terveztem a sorbet tetejére, de Rivignanoban pisztácia nincs, és mivel a sorbet a tegnapelőtti harmincakárhány foknak nem örült, valamivel hirtelen el kellett takarni a szétfolyt részt... Legközelebbre viszotn jó sorbet ötletet adott: szegfűborsos-mentás narancssorbet-t/fagyit fogok gyártani a Perugina Nero narancsos csokilapocskáival.)

Nessun commento: