giovedì 9 giugno 2011

Petrezselymes csacsihal fetás sárgarépával

Múlt szombaton főétel és köret.
Előételnek készítettem egy majonézes scampi koktélt rózsaszín grapefruittal, első fogásnak spagettit fokhagymás-bazsalikomos datolyaparadicsommal és bivalymozzarellával, az egészhez nem kellett több, mint 1 óra.
Bocs, bocs, most ilyen receptekkel kísérletezek...
Párolt csacsihal fetás sárgarépával
Hozzávalók:
A halhoz: 4 csacsihal (hekk) filé, extraszűz olívaolaj, 1 cikk fokhagyma, 0,5 dl száraz fehérbor, só, bors, petrezselyemzöld
A sárgarépához: 400 g sárgarépa, 4 olajos ajóka, extraszűz olívaolaj, 100 g feta, 10-12 db zöld olajbogyó vagy 1 evőkanálnyi kapribogyó (eredetileg kapribogyóval terveztem, de most épp nem volt itthon, így löttyent egy kis fehérborecet is a tört répára), só, bors, fél kk. őrölt kömény (a képen pirított egész kömény van, nagyon kilógott az egész köret állagából, viszont az íze mindenképp kell bele, szóval legközelebb őröltet fogok használni)
Az olívaolajon megpirítottam a szétnyomott fokhagymagerezdeket, hozzáadtam a halat, sóztam, borsoztam, felöntöttem a borral, lefedtem, és félkészre pároltam. Ekkor a halat megfordítottam, sóztam, borsot tekertem erre az oldalára is, hozzáadtam a felaprított petrezselymet, és mostmár fedő nélkül készre pároltam.
Közben a sárgarépát megtisztítottam, felkarikáztam, és bő, sós vízben megfőztem, leszűrtem, a főzőlevéből egy keveset félretettem, magát a répát pedig egy villával megnyomkodtam, de épp csak annyira, hogy még darabos maradjon.
Egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, hozzáadtam az ajókát, a karikára vágott olajbogyót, a fűszereket. Az egészet lepirítottam, majd összekevertem a tört répával, a kockára vágott sajttal. Kóstolás után öntöttem hozzá egy kevés fehérborecetet, és a párolt csacsihallal együtt tálaltam.

Nessun commento: