mercoledì 8 giugno 2011

Langyos tésztasaláta zöldfűszeres stracchinoval és paradicsommal

Szintén szerdán. Szintén 5 perc munkával.
Langyos tésztasaláta zöldfűszeres stracchinoval és paradicsommal
Hozzávalók: 320 g ditalini vagy más "lyukas" tészta, 150 g stracchino (kórházi sajt :-) ha nincs, nem tudom, mivel helyettesíthető, kívül kissé zselés-remegős, belül (általában) lágy, krémes állagú, enyhe ízű, tehéntejből készült friss sajt, egy nagy csokor majoránna és bazsalikom vegyesen, fél citrom leve, 2 db édes, érett paradicsom só, bors
A paradicsomot felkockáztam, besóztam, kb. 20 percig állni hagytam, majd leszűrtem, a levét félretettem.
Egy lábasban vizet forraltam, sóztam, beledobtam a tésztát. Mialatt a tészta főtt, elkészítettem a szószt: a stracchinot sóval, borssal, a paradicsom levével, a zöldfűszerekkel, a citromlével és néhány evőkanálnyi extraszűz olívaolajjal összeturmixoltam, majd a tészta főzővizéből annyit adtam hozzá, hogy a megfelelő szósz állagot elérje (kb. 6 ek., ízlés kérdése, aki tunkolni szeretne a végén, többre lesz szüksége).
A tésztát "al dente" leszűrtem, néhányszor átforgattam, hogy hűljön kissé, összekevertem a zöldfűszeres stracchinoval és a paradicsomkockákkal, és azonnal tálaltam.

Nessun commento: