martedì 8 febbraio 2011

Gyors vacsora: Bazsalikomos lepényhal filé gomba-cukkini ágyon - Filetto di platessa al basilico su letto di funghi champignon e zucchine

Ehhez nincs mit hozzáfűzni. Ötlet. Gyors vacsora. Hátha valakinek épp ez hiányzik.
Bazsalikomos lepényhal filé gomba-cukkini ágyon
Filetti di platessa al basilico su letto di zucchine e funghi champignon
Hozzávalók: 500 g csiperkegomba, 1 dl fehérbor, 2 kisebb ckkini, 4 lepényhal filé, só, bors, zsemlemorzsa, néhány bazsalikomlevél, extraszűz olívaolaj
A cukkinit és a gombát megtisztítottam, majd vékonyan felszeleteltem. Egy serpenyőben felhevítettem néhány evőkanálnyi olívaolajat, hozzáadtam a gombaszeleteket, és nagy lángon addig főztem, amíg a gomba megpuhult. Ekkor felöntöttem a fehérborral, sóztam, borsoztam, alaposan lepirítottam, levettem a tűzről, belekevertem a vékonyra vágott cukkini karikákat, majd a zöldségeket egy tűzűlló tálba tettem.
Kb. 4 evőkanálnyi zsemlemorzsát összekevertem az apróra tépkedett bazsalikomlevelekkel.
A lepényhal filéket sóztam, borsoztam, a bazsalikomos morzsába forgattam, és a zöldségek tetejére fektettem.
180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső sütéssel kb.8 pecig, grill programon további 5 percig sütöttem.
Ötlet legközelebbre: majd ha igazi bazsalikomszezon lesz, készítek friss pestót, és azzal kenem be a halfiléket, morzsával épp csak megszórom majd - így lesz igazán filetti di platessa al basilico.

Nessun commento: