mercoledì 26 gennaio 2011

menza Piazza 2011. 4. hét

Három hét pihenő után újra indul a menza Piazza. Meggyőztek, ti. hogy csak öt perc naponta ;-)
A következő hetek a (mély)hűtőürítés jegyében telnek.
január 23. vasárnap (nem itthon de a menü megjegyzendő, a csigafánkot én készítettem)
lasagne paradicsomos marharaguval
káposztaleves rizzsel
törkölyben érlelt karórépa, cotechino
sanguinaccio (a mi véreshurkánkhoz hasonló friulán disznótori eledel vérrel és sallangokkal :-), párolt káposzta
friulán farsangi fánk
almatorta
almás fánkcsiga
január 24. hétfő
főtt krumpli
zöldsaláta lilahagymával
január 25. kedd
kerek tortaformába friss levelestészta sütőpapírral együtt bepakol, villával megszurkál, rá kb. 50 g csípőspaprikás friss pecorino, erre jön kb. 150 g lecsöpögtetett savanyúkáposzta, vékonyra szelt paprika (a múlt héten megbolondultam, és vettem fék kiló paprikát, két uborkát és három paradicsomot), kapribogyó, tiroli szalámi szeletek, mustárpöttyök, és ismét kb. 50 g csípőspaprikás friss pecorino, 200 fokos sütőben 25 perc alatt kész
bucatini all'amatriciana (all'amatriciana: hagyma, füstölt húsos szalonna, paradicsom, érlelt pecorino, fehérbor, só, bors, csípőspaprika)
zöldsaláta lilahagymával
január 26. szerda
penne lisce sáfrányos borjúraguval
rántott sertéscomb
január 27. csütörtök
ludaskása
majorannás csirkepörkölt
édeskömény maradék
január 28. péntek
minestrone
polenta + tonhalkonzerv Francescától
január 29. szombat
nem itthon eszünk (a szokásos céges disznóvágás; kérték, hogy főzzek megint, sokan a gulyásért jönnek, de még nem mondtam igent; mostanában annyit főztem -másoknak-, hogy most azon ritka pillanatok egyikét élem, amikor arra vágyom hogy én egyem a másét)

8 commenti:

autumn ha detto...

A pihenés után megújulva biztosan nagyon-nagyon jó dolgokat fogunk Tőled látni!
Torta javaslatom: A tradicionális magyar Dobos torta!!!
Üdv,
Kutya és Konyha

Vica ha detto...

Ha most azt mondod felétek kapni fehér paprikát lehidalok.Én tavaly tudtam venni fél kilot és lehet szörnyülködni 3EURO-ba került.De annyira kivántuk a férjecskémmel hogy nem volt mese..

Mamma ha detto...

Mondtam én, hogy folytasd! De jó, hogy hallgatsz a kedves Olvasókra! :)))
Azt hiszem, megint merítek ötletet:))

Gabah ha detto...

Autumn, igyekezni fogok! Köszönöm a tortaötletet, benne lesz a listában!
Vicuska, dddddeeeehogy! De találtam vékonyhúsú pirosat, mondjuk ez így tél kellős közepén nem nagy dicsőség, ritkán nyúlok nem idényzöldségekhez. Egyébként a LIDL-ben szoktam ilyeneket vásárolni. A zöldségük mindig friss, és általában tartanak olyan zöldségeket/gyümölcsöket is, amit máshol nem (pl. érett ananász, avokádó nem horror áron, kígyóuborka vagy az a pici nem csípős zöldpaprika -most hirtelen nem jut eszembe a neve, friarelli, azt hiszem,) ja és mindig van 90 centért húszdekás füstölt pancettakocka, ami persze közel sem olyan mint az igazi, de tésztaszósz alapba tökéletes.
Érdekes ez a lidis áru: Ausztriában pl. mindig van tv paprika és karalábé is, 20 km arrébb, Olaszországban már nincs. Hmmmm...
Mamma, iylen rendesen ezek a kedves Olvasók! És így legalább te is gyakrabban benézel majd! ;-) Várom a mailt! :-D

Vica ha detto...

A paprikát én is LIDL-ben vettem a szomszéd városban,Folignoban.Csak az a baj hogy kb.30 km-re van tőlünk és nem nagyon járunk arra.Egyébbként ott tudtam venni savanyu káposztát is.

Gabah ha detto...

És ott került 3 Euroba? A Lidiben általában normálisak a zöldségárak... Egyébként most az jutott eszembe, hogy szezon előtt otthon darabra árulják százvalamennyiért, így szinte ki is jön 6 Eurora kilója.
Hozzánk elég közel van a Lidi (12 km), kb. kéthetente egyszer ott vásárolunk. Szeretem, mert mindig találok valami érdekeset, amire az olaszok utána rácsodálkoznak, hogy jééééé, ddde jóóóó, vagy ddde finom, és ezt hol vetted? (Mert a legtöbb olasz nem szeret a Lidiben vásárolni, ti. sok a külföldi... ;-)

Vica ha detto...

Haha...na ilyen nálunk az Eurospin nevü bolt.A párom munkatársa azt mondta oda csak a csórik járnak meg nincs minőségi cucc.Aztán amiota a gazdasági válság befigyelt olyan kocsikkal jönnek hogy csak nézek.Ja!És a kedves kollega is ott vásárol egy ideje.

Gabah ha detto...

csak annyit írok, like, a többit meg úgyis tudjuk! ;-)