domenica 2 gennaio 2011

Karácsonyi menü 2010. secondo piatto: Taggiai olajbogyóval és aszalt paradicsommal töltött sült ördöghal sonkaköntösben - Coda di rospo farcita con patè di olive taggiasche e pomodori essiccati

A karácsonyi múmiánk.
Nagyon mutatós főétel, nagyon gyorsan elkészíthető, nem mellesleg nagyon finom is!
Az ördöghal gerinctelenítése pedig gyerekjáték!
Taggiai olajbogyóval és aszalt paradicsommal töltött, sült ördöghal sonkaköntösben
Coda di rospo farcita con patè di olive taggiasche e pomodori essiccati
Hozzávalók: egy kb. 800 g-os megtisztított ördöghal (általában fej nélkül, félig megnyúzva árulják), 6 fél olajban eltett aszalt paradicsom, 50 g kenyérbél (neeem, nem a fej nélküli halat etetjük!), 2 ek. taggiai olajbogyó, 1 csokor petrezselyemzöld, 1/2 cikk fokhagyma, bors, extraszűz olívaolaj, kb. 200 g nyers pármai sonka



Az aszalt paradicsomokat, a kenyérbelet, az olajbogyókat, a fél fokhagymagerezdet és a petrezselyemzöldet késes aprítóba raktam, jól megborsoztam, és egy kevés olívaolaj hozzáadásával pépesre aprítottam. (Kevés vaj, vagy krémsajt hozzáadásával szuper kence válik belőle! Főtt tojás karikával a múlt szerdai vendégeink crostini adagjában is szerepelt, a szerdai maradék pedig a szilveszteri asztalon végezte.)
Az ördöghal maradék bőrét lehúztam, gerincét éles késsel kiágtam - ügyelve arra, hogy ahol lehet, a húst ne vágjam át teljesen.
Egy vágódeszkára, kissé egymásra csúsztatva sonkaszeleteket raktam, ráhelyeztem a halat, a petrezselymes aszalt paradicsom-olajbogyó pépet a gerinc helyére raktam, végül az egészet beborítottam sonkaszeletekkel. A múmiát egy tűzálló tálba fektettem, ráhelyeztem egy ág rozmaringot, és 180 fokra előmelegített sütőben félóra alatt készre sütöttem. Krumpli-zeller pürével tálaltam.

Nessun commento: