martedì 21 dicembre 2010

menza Piazza 51. hét, 2010.

december 19. vasárnap
húsleves
főtt hús
rántott csirkecomb
levesben főtt zöldségek
december 20. hétfő
húsleves spenótos-ricottás tortellinivel
ecetes-hagymás borjúporc
stracchino sajt
törkölyben áztatott karórépa-zeller-sárgarépa saláta
december 21. kedd
gombás rizottó
mozzarella
párolt póréhagyma
december 22. szerda
spaghetti alla Procida - Benedetta Parodi receptje alapján
mazsolás-rozmaringos csirkemell - szintén Parodi recept: a csirkemellet csíkokra vágtam, sóztam, megszórtam fehérborssal, a csíkokat lisztbe forgattam, serpenyőben egy rozmaringággal együtt olívaolajat hevítettem, beledobáltam a csirkemell csíkokat, minden oldalukat megpirítottam, hozzáadtam egy marék mazsolát, felöntöttem 1,5 dl marsalával, lefedtem, és mivel vastagok voltak a csirkecsíkok, közel 10 perc kellett, mire készen lettek (hajszál híján oda is égettem, de ez alkalommal jót tett a húsnak a "pirulás")
krumplipüré
vajban párolt sárgarépa
december 23. csütörtök
conchigliette tonhallal és cukkinivel
polipsaláta káposztával és krumplival
december 24. péntek
penne paprikaszósszal
pármai sonka
Montasio
zöldsaláta
vacsorára:
tonhal carpaccio párolt édesburgonyával és korianderpestóval citronette-tel
crostini kapros-tejfölös-robiolás kencével, vékonyra szelt édesköménnyel, pisztrángkaviárral
sáfrányos rizottó póréhagymával és Szent Jakab kagylóval
sonkába tekert, taggiai olívabogyóval és aszalt paradicsommal töltött, sült ördöghal
citromtorta
narancsos mangószorbet
december 25. szombat
a maradékfelhasználás jegyében:
frissen sült (még forró) kacsatepertő hideg édesburgonya szeletekkel, petrezselymes citronette-tel (eszméletlen finom!)
citromos-petrezselymes spagetti tonhal steakkel

2 commenti:

Cooking Elena ha detto...

Certo, non è che ci capisca molto di quello che scrivi, però le foto sono così belle che dicono tutto!
Un abbraccio.
Elena

Gabah ha detto...

Grazie, Elena! Sei molto gentile! So che dovrei tornare a scrivere anche in italiano ma al momento purtroppo non ho tempo.
Chissà che cosa ci porta il 2011? ;-)
Intanto Buon Natale!
:-)