mercoledì 8 dicembre 2010

Időbeosztás a karácsonyi menühöz

Időbeosztás a karácsonyi menühöz:
Haha, utoljára az esküvőmet terveztem ennyire részletekbe menően. Az tökéletesre sikerült! Most meg ráadásul a Jézuska és az angyalok is itt keringenek körülöttünk...
Tehát a 24-i vacsorához:
- 23-án elkészítem a citromtortát, a szorbetet, felöltöztetem a fenyőfát, ez utóbbit jól eldugom
- 24-én hajnalban gyorsan összekeverem a tokhal mousse-t vagy a robiolás kencét, megtisztítotm a 4 db Szent Jakab kagylót, elkészítem a korianderpestót, megtöltöm, sonkába tekerem a halat, meghámozom a krumplit és a zellert
- 24-én délután Embert és A Gyereket elküldöm nagyanyó, nagynéni látogatóba (ha nem esik, útközben csillagok/nagy tik-tak/harangtorony/kirakatok/akármi hosszas nézegetése kötelező!), becipelem a fát, alápakolom az ajándékokat, megterítek, karácsonyos fényeket varázsolok, felteszem a Doctor Dixie Jazz Band Concerto di Natale című albumát, bevonulok a konyhába, elkészítem a pürét, a mousse-t poharakba töltöm, megszórom a pisztrángkaviárral, hűtőbe teszem; hagymát, pórét, fokhagymát tisztítok, darabolok, a krumplit egészben megfőzöm, meghámozom,
- amikor már érzem, hogy A Gyerek nem sokáig fogja bírni a gyűrődést anya nélkül, kinyitok egy üveg bort, elkészítem a rizottó alapot, felszeletelem a tonhalat, tányérra rendezem, sütőt előmelegítem, a krumplit egy serpenyőben megpirítom, felszeletelem, kihűtöm, a szeleteket a tonhal mellé helyezem, beüzemelem a webkamerát
- amikor a család nagy csodálkozások közepette belép az ajtón, eléneklem a Mennyből az angyalt (de lehet hogy Tavaszi szél vizet áraszt vagy Egy kis malac röf, röf röf lesz belőle, azon praktikus okból kifolyólag, mert ezeket ők is tudják énekelni)
- kibontjuk az ajándékokat, töltök Embernek is bort, aztán beleintegetünk a webkamerába, a magyar nagyiknak, dédiknek, nagynéniknek, nagybácsiknak Boldog Karácsonyt kívánunk, sírdogálunk, elköszönünk
- visszavonulok a konyhába, addig Ember és Gyerek örülnek az ajándékoknak/pelenkát cserélnek/kezet mosnak/simogatják a karácsonyfát és énekelgetik a Mennyből az angyalt/Tavaszi szelet/Egy kis malacot
- elkészíem a rizottót, közben felszeletelem a halat, a pürével együtt továbbra is melegen tartom, kenyeret pirítok, megkenem, megpisztrángkaviározom és
- tálalom a vacsorát
A 26-i ebédhez elvileg nem kell akkora logisztika, mint az előző ételsor elkészítéséhez (feltéve ha nem a barolos raviolit készíem, mert akkor arra tényleg rá kell szánni egy napot):
- 25-én hajnalban elkészíem a kacsás terrine-t, a lasagne-hoz a sertésragut, valamikor napközben vagy késő este a csokihabot és a málnás semifreddot
- 26-án hajnalban megtöltöm a gyöngytyúkot, híg besamelt főzök
- 11:00 körül összeállítom a lasagnet, megsütöm, közben a gyöngytyúkmelleket és a scarolát megpárolom, külön-külön tálban sütőbe rakom, max. 10 perc alatt jól megpirítom a tetejüket, közben elkészítem a sajtmártást, kenyeret pirítok
- tálalom az ebédet
Igen, azt hiszem, meggyőztem magam. Nem állok neki a barolos ravioli elkészítésének. Majd inkább egy másik alkalommal, amikor már Anna is nagyobb lesz...

4 commenti:

flatcat ha detto...

Anna azokkal az újságokkal... Annyira édes!!! :)))
Szép munkamenet, próbálok tanulni belőle. :)
De a kedvenc részem mégis a Tavaszi szél vizet áraszt és az anyu eldugja a felöltöztetett karácsonyfát volt. :)))

Reni ha detto...

Megzabálom Annát, annyira édes! :))

Hú.. szép terv, én még azt sem tudom mit akarok... jól közbeszólt nekem az, hogy már hetek óta beteg vagyok :/
Nem baj, ma vagy holnap megírom a tervemet és a bevásárlólistámat. Ja és még ajándékokat is kellene néznem... :/

Hogy dugod el a feldíszített fát? :))

Gabah ha detto...

Köszönöm, lányok!
Igen a Tavaszi szél (is) naponta kb. tízszer pörög nálunk, és amikor mindannyian itthon vagyunk akkor ki-ki a maga módján "virágozik" a refrénben. Gondoltam, fő, hogy együtt énekeljen a család, és ha már a Mennyből az angyal nincs meg olaszul, az egyéves meg még nem tudja, jót fogunk majd kórusban "virágozni".
Sokáig csak időpazarlásnak tartottam a tervezést, aztán rájöttem, hogy nagyon-nagyon hasznos! Mostanában már odáig jutottam, hogy reggelente a blogomból tudom meg, hogy mit fogok aznap főzni (na jó, kb.) és így nem kell tizenegykor pánikolva a hűtő és a kamra között cikázni oda-vissza...:-)
Sajnálom, Reni a betegséget (olvastam a facebookon és a blogodban is), emlékszem amikor kezdődött, még én is jól meg voltam fázva, bár én már azóta kikúráltam magam. Remélem, hamar meggyógyulsz!
Egyébként meg tökjó érzés, hogy ennyi embert tervezésre késztetek! :-)
És Reni, ne aggódj, meglátod, a végére úgyis meglesz minden! Én sem így szoktam csinálni, de most kihasználom, hogy van rá időm, na meg a tavalyi nem készülést is be kell pótolni.
A fát a teraszon fogom felöltöztetni, ott pedig van egy kb. 1-2 m2-es terület, ami a nappaliból nem látszik; ide fogom rakni egy napra a fát, esetleg beborítom egy jó nagy takarófóliával, hogy ha hófúvás jönne ;-) be ne fújja.

Gabah ha detto...

Ja, és Anna az újságokkal...! Nyáron több mint két hétig tartott, mire rendszerezni tudtam a gasztronómiai magazinokat, csak mert Anna is segíeni akart. :-)
De legalább jól eltöltöttük az időt a hűvös szobában, a 40 fokos melegben úgysem tudtunk kimenni.