giovedì 16 dicembre 2010

Bonèt - klasszikus karácsonyi desszert Piemontból

Egyszerű, praktikus (előre elkészíthető/elkészítendő) csokipuding. A klasszikus ízt azonban érdemes lesz legközelebb valamivel feldobni. Esetleg csak egy másik klasszikussal: narancshéj, narancslikőr, körte, fahéj, dió, fenyőmag, mandula, csokoládélikőr, akármi; a merészebbek meg merészkedjenek...;-)

Bonèt
Hozzávalók: 6 tojás, 400 ml tej, 120 ml tejszín, 120 g cukor, 25 g kakaópor, 50 g amaretti + a díszítéshez, 2 ek. rum, a karamellhez 200 g cukor, 50 ml víz
A cukorból és a  vízből nem túl sötét karamellt főztem, majd egy plum-cake formába öntöttem, és néha-néha megmozgatva a formát (hogy a karamell minden oldalára rátapadjon), megvártam amíg a karamell megkeményedik.
Ezalatt a tojásokat a cukorral együtt habosra vertem, hozzáadtam a tejet, a tejszínt, a rumot, a kakaóport és az apróra tördelt amarettit, majd az egészet a plum-cake formában már megszilárdult karamellre öntöttem. A formát egy vízzel félig megtöltött tepsibe helyeztem és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 percig gőzöltem. Miután szobahőmérsékletűre hűlt, kb. 3 órára hűtőbe tettem, majd a formát egy pillanatra forró vízbe állítottam, így a karamell egy kissé megolvadt, és a puding könnyen kijött a formából. Apró amarettivel díszítve, szeletelve tálaltam.

6 commenti:

Reni ha detto...

Jujj ez nagyon jó! Már nem akarok a karácsonyi édességeim során variálni, de ezt valamikor tuti elkészítem!

Jucy ha detto...

*csorog a nyálam* :)

Ezt kipróbálom szilveszterkor, addig ugyanis nem kell alkotnom, mert karácsonykor a szülőket látogatjuk végig = ingyen kaja :)

deny ha detto...

Mi sembra molto buono e ben fotografato. Buona serata deny

Gabah ha detto...

Grazie Deny! Sei molto gentile! :-)
Jucy, Reni, így önmagában annyira tényleg nem nagy szám. Valamivel mindenképp dobjátok fel, még lehet, hogy egy icipici kardamom is belefér...

Solema ha detto...

Sai che non ho mai fatto il bonet? vedendo il tuo mi è venuta una gran voglia!!

Gabah ha detto...

Ah, mi fa piacere! :-)
Neanch'io non l'ho mai fatto, e a dire la verità, aspettavo qualcosa di diverso. La prossima volta ci aggiungerei un po' di scorze di arancia, Grand Marnier, cannella, cardamomo o comunque qualcosa che rende questo dolce un po' più interessante. Certo, quella volta non sarà più un classico bonet...