domenica 18 luglio 2010

Kencék Nr. 1 - Ricottás paprikakrém másodszor


Tegnap, amikor a hőmérő higanyszála árnyékban 37,5 fokot mutatott, a páratartalom pedig a 70%-ot súrolta, bepakoltuk magunkat az autóba, és elmentünk a legközelebbi bevásárlóközontba.
Imádtam, amikor a bejáratnál az arcomba csapott a száraz, jeges, halszagú levegő - ti. a halaspult épp a bejárattal szemben van. Élveztük a klímát, és Ember legnagyobb örömére csináltam magunknak egy csajos délutánt: Annára napszemüvegeket próbálgattunk, fagyiztunk, és vettem Annának egy nőcis nadrágot, két pár zoknit, magamnak pedig bambuszfakanalakat, egy tökjó fehér szoknyát meg egy pöttyös esernyőt! Biztos, ami biztos.
Fél hatra értünk haza, ennyi időt ritkán töltünk efféle városi mulatságokkal, kinn ekkor 31,5, benn 29 fok volt, Anna az etetőszékben öt perc alatt csuromvizes lett -szeegénykém. (Közben eszembe jutott, hogy tegnapelőtt mondta Ember egyik kolleganője, hogy a párjánál a tetőtéri hálószobában 36 fok volt éjszaka. Mókás lehet ilyen helyen aludni. :-)
S hogy a csajos napnak emberes vége legyen, és izzadjunk is egy kicsit, hisz nem lehetünk egész nap úrinép, elmentünk a pisztrángos Pippohoz sörözni. 
Pokoli éjjel következett. Most jutottam el odáig, hogy legszívesebben a bőrt is lehúztam volna magamról. Fél egykor Anna is felébredt, kettőig labdáztunk, meg számolgattuk a virágokat az új zokniján. Aztán nagy nehezen elnyomott minket a forró álom.
Most ötóra múlt. Megérkezett A Szél! Az első fuvallatra felpattantam az ágyból, és rohantam friss levegőt szívni! (A folyosón b×meg -bocs- már megint szembe jött velem egy skorpió; tudtam, hogy most sem ússzuk meg a hazatérést skorpiók nélkül, de ezúttal kibírtam sikítás nélkül. Egy hős vagyok!)

Most jönne a recept, de féltem a számítógépet a villámoktól, úgyhogy most záróra.
És arról még nem is írtam, hogy amikor otthon voltunk, készíettünk burgundi csigát! Saját csigából, eh?

2 commenti:

Ex-Hobbiszakács ha detto...

Vigasztaljon az, hogy Stockholmban idestova egy hete, a nyitott ablak-kereszthuzat-egyszál semmi ellenére is fel-felébreszt a "nyakgödörbe" gyűlő izzadság. Nappal 30C fok, éjjel 24-24C van. Bent változatlan: 28C. Ilyen negyedévszázadonként fordul elő, ezért nem érdemes légkondicionálóba pénzt fektetni.

Gabah ha detto...

Eddig nálunk sem volt érdemes; okosan gazdálkodtunk a meleggel, ez az idei pokol viszotn gondolkodóba ejtett mindannyiónkat.
Nem is igazán a meleg a gond, hanem a páratartalom, ugyanis a környék tele van apró vizfolyásokkal, patakokkal, (aligpártízcentire a föld alatt már vizet találsz...brrrr), mindenkiről csorog az izzadság, mindenki ragad, gyerek amúgy is tapadós...áááá, nem nekem találták ki ezt az itteni létet.
Talán Stockholmba kellene költözni! :-D
Gondolom az őslakosok ott is panaszkodtak az elmúlt hetekben!