martedì 18 maggio 2010

Fehércsokis-áfonyás muffin

a La Cucina del Corriere Della Sera "I grandi libri degli ingredienti" 1.Cioccolato című kötetéből (ott áfonya nélkül) eszméletlen mennyiségű fehércsokival, vajjal, cukorral...semmi szükség ragozni, hogy mennyire finom.
A tetején elvileg még van egy szintén fehércsokis-tejszínes-krámsajtos sapka, de ezt azért már tényleg túlzásnak tartottam.
Fehércsokis-áfonyás muffin
Hozzávalók:
  • 125 g vaj 
  • 180 g cukor 
  • 2 tojás 
  • 1 vaníliarúd 
  • 250 g liszt 
  • 10 g porélesztő 
  • 110 ml friss tejszín 
  • 250 g fehércsokoládé 
  • 100 g áfonya 

A vajat a cukorral elektromos habverővel alaposan kikevertem, egyenként hozzáadtam a tojásokat, és a vanília kikapart magocskáit. Fakanállal belekevertem az átszitált kisztet és az élesztőt, majd a tejszínt, a nagylyukú reszelőn lereszelt fehércsokoládét és az áfonyát is.
A tésztát muffinformákba adagoltam, és 170 fokra előmelegíett sütőben 30 percig sütöttem.
Legközelebb pici tortaformában fogom sütni.

Nessun commento: