venerdì 16 gennaio 2009

Káposztás bableves füstölt csülökkel

Korábban írtam arról, hogy a sziveszteri menü egyetlen fix pontja ez a leves volt. Nem hiába, a "másnapról" mindenki egyformán gondolkodik! :-)))

Káposztás bableves füstölt csülökkel

Hozzávalók:
  • 500 g előző este beáztatott, füstölt sertéshús (én csülköt és oldalast raktam bele)
  • 250 g előző este beáztatott tarkabab
  • 250 g savanyú káposzta
  • liszt
  • napraforgó olaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 tk. pirospaprika
  • bors
  • ízlés szerint ecet vagy citromlé (vagy mindkettő)


Az előző este beáztatott babot és a fültölt húst, személyenként kb. 4 dl vízzel feltettem főni.

Amikor a hús megpuhult, kivettem, megvártam míg kicsit kihűl, majd kicsontoztam, felkockáztam.
Míg a hús hűlt, folyó vízben átöblítettem a savanyú káposztát, majd a babhoz adtam, és elkészítettem a paprikás rántást is:
Az apró kockára vágott vöröshagymát egy kevés olajon megdinszteltem, lisztet szórtam rá, enyhén megpirítottam, épp csak hogy egy kis barnás színt kapjon, majd lehúztam a tűzről, hozzáadtam a pirospaprikát, alaposan elkevertem, végül folyamatosan kevergetve, hogy nehogy csomós legyen, felöntöttem vízzel és egy kevés főzőlével.
A rántást, a kicsontozott, felkockázott, főtt füstölt húst ezután a leveshez adtam, tekertem rá egy kevés borsot, (sózni ez esetben nem kellett, a füstölt hús elég sós volt) forraltam még kb. 5 percig, és egy kevés citromlével és ecettel savanyítottam.

2 commenti:

Hobbiszakács ha detto...

mmmmmm.... Nagyot nyeltem....

:-)

Gabah ha detto...

Egészségedre, Hobbiszakács! ;-)
Én is imádom! Az a legszebb benne, hogy egy évben csak 1-2 alkalommal kerül az asztalra, így mindig nagy lelkesedéssel várjuk! :-)