martedì 25 novembre 2008

Aszalt szilvás-csokipöttyös-kakaós csiga

Diétám felemelő pillanatai közé tartozik az a heti egy nap, amikor valami olyan ételt készítek, aminek köze sincs a témához. Kellenek az efféle kitérők, másképp az agyamra megy az egész. Morcos vagyok, goromba, és elviselhetetlen. A "jutalom nap" eredményeként 2-3 napig ismét használhatóvá válok :-) A dőzsölés most vasárnapra esett. Valami nagyon csokis, nagyon kakaós (lehetőleg magyar, mert már nagyon honvágyam van) kelt tészta járt az eszemben.
Megvan, kakós csiga!
Nagyanyó felgráfol:
- "Háááát, kislyányom, kell bele liszt, kicsi vaj, egy fél élesztő, egy tojás, kicsi cukor, kicsi só, bedagasztod, amikor megkel, kinyújtod, megszórod kakaóval meg cukorral, felvágod és kisütöd."
- "Ok, nagyi, de miből mennyi??? És meddig kel?? És meddig sütöd??"
- "Ó, csillagom, én csak szemre szoktam..." - és akkor elkezd találomra mindenféle összevissza mennyiségeket mondani :-)))
- "Jól van, nagyikám, köszönöm szépen. Imádlak, szeretlek. Pusziiii."
Szóval maradunk a jó öreg gugli barátunknál, meg persze a kulináris napló-író konyhatündérkéknél. ;-) Gugli második javaslata a Macikonyhán található csigarecept. Nem is mentem tovább! Maciban 100%-osan megbízok! A tölteléket kicsit felturbóztam egy kevés aszalt szilvával meg csokoládépötyökkel (nem is tudom, mi ezeknek a csokipöttyöknek a magyar neve), a szárított élesztő helyett friss élesztőt használtam, kézzel dagasztottam, és mivel cudar egy idő volt odakinn, begyújtottam a sparheltbe és ott sütöttem meg. (Imádom a sparheltemet! Az egyetlen probléma az, hogy szerintem nagyobb konyhákhoz tervezték, ugyanis, elég rárakni 2-3 darab fát, az én -mondjuk kozepes nagyságú- konyhámban minimum 28 fok van. Izzadtunk tehát. Én is, és a csiga is.) Na, de jöjjön a recept:
Aszalt szilvás-csokipöttyös-kakaós csiga
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 500 g liszt
  • 70 g puha vaj
  • 15 g élesztő
  • 3 dl tej
  • 1 tojássárgája
  • 4 ek. kristálycukor
  • 1 kk. só

A töltelékhez:

  • 1 fél bögre kristálycukor
  • 4 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 100 g aszalt szilva apróra vágva
  • 50 g csokipötty (ha valaki megszánna a rendes magyar nevével, megköszönöm)
  • 150 ml tej
  • 2 ek vaj

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd kelesztettem kb. egy óráig.

A töltelék hozzávalóit összekevertem.

A megkelt tésztát kinyújtottam (kicsit vékonyabbra a Macié, kb. 60 X 35-ös nagyságúra, de legközelebb vastagabb lesz :-), aztán rászórtam a már összekevert tölteléknek valót.

Hívtam Embert, hogy segítsen feltekerni. (Nagyon fontos ám, hogy jó szorosan tekerjük fel!!!)

Végül 2 cm vastag szeleteket vágtam belőle, nem túl szorosan sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam őket, hagytam, hogy keldegéljenek még vagy 1/2 órát, és 200-250 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem.

Megj.: A sütő hőfoka itt ne legyen mérvadó! A sparhelt sütőjét egyrészt sokkal jobban fel kell fűteni, mint a normál sütőt, másrészt pedig nem is lehet úgy szabályozni a hőfokot, tehát álljon itt Maci utasítása is:175 fokon kb. 25-30 perc ;-)

4 commenti:

lorien@fidelio.hu ha detto...

Csigaaaaaaa!!!!!!

Ma aztan nem tétlenkedsz:)

Gabah ha detto...

Ó, ez vasérnap volt ;-) Amikor ehettem.... ;-(
Mára csak egy "light" cápa jutott :-))))
Válaszolok nemsokára a korábbiakra is, de most muszáj mennem, Embernek lesz tökös gnocchi is ;-)
:-))))))

Senior ha detto...

Csokipötty- talán a torta darára gondolsz?(nagyon apró kis csoki kukackák)..a pöttyre gondolva más nem jut eszembe...de talán mindegyis,finom lehetett,és ez a fő!

Gabah ha detto...

Ó, ez nem az "egérk@ka" :-)))
Itt van róla némi info:
http://www.nestle.it/brand/Perugina/prodotti/Decorazioni/GOCCEDICIOCCOLATOFONDENTE.htm
Ezt szoktam használni.
Olaszul "csokoládé cseppek"-nek (gocce di cioccolato) hívják, de most, hogy magyarul rákerestem a gugliban, ezzel az elnevezéssel elsősorban kutyaeledelt tartanak számon :-)
Amit én használok, az nem az ;-)