lunedì 28 luglio 2008

Jeges kávé

Ebéd után kávézunk. Ebben a melegben azonban nem esik olyan jól a forró kávé, így mostanában rászoktunk a jeges kávéra, ami egyszerre hűsít, élénkít, és az alábbi módon elkészítve szívet, lelket, szemet felvidít. (Kevesebb ideig tart ám elkészíteni, mint leírni...!)

Jeges kávé

Hozzávalók:


  • 2 adag jó erős feketekávé
  • 4 jégkocka
  • 4 kk barnacukor

A kávéba adagonként 2 kávéskanál barnacukrot teszünk, jól elkeverjük, néhány percig hűtjük, majd turmixgépben (még jobb shakerben, ami nekem sajnos nincs) a négy jégkockával addig keverjük (rázzuk), amíg 3-4 cm-es hab keletkezik a tetején. Ezután gyorsan poharakba töltjük, a tetejére kevés fahéjat vagy valami jófajta kakaót szórunk, és már kész is. Szolgáljuk fel minél hamarabb, mert a hab hamar összeesik a tetején. (Ha az elején kb. 0,5 dl tejet is hozzáadunk, a hab is tovább megmarad.)

4 commenti:

fakanal ha detto...

Hát erről lemaradtam:(

Gabah ha detto...

Hááááát, igen, kérem szépen, aki kimarad, az lemarad... ;-) No de jössz még Te az én utcámba.... ;-) :-))))))))
Szóval majd akkor legözelebb! Továbbra is várlak sok szeretettel :-)

fakanal ha detto...

De ha esetleg Te járnál az én pesti utcám felé, én is tudok ám kávét főzni:D (És akkor még el se meséltem, hogy milyen idióta ok miatt nem jutottam el Hozzád..:(

Gabah ha detto...

Nem hiszem, hogy mostanában arra járunk, de ha mégis, majd mindenképp jelentkezem ;-)
Mi volt az a bizonyos ok??? Tessék nekem elmesélni! ;-)