mercoledì 9 luglio 2008

Cukkini olajban

Tegnap levest ettünk, ígyhát a mai (Majdnem) Minden napra egy tészta elmarad. Sikerült viszont mozgósítani a kisöcsémet, aki nagyon rendes volt: elküldte nekem e-mailben az olajban eltett cukkini receptjét, amit nemrég megígértem. Tehát:
Cukkini olajban - Zucchine sott'olio
Hozzávalók:
  • 800 g cukkini
  • 8 dl fehérborecet
  • extra szűz olívaolaj
  • néhány levél bazsalikom
  • oregánó
  • 2 babérlevél
  • 5-6 szem feketebors
A cukkiniket megmossuk, hosszanti vékony szeletekre vágjuk, besózzuk, és 1-2 óráig egy szűrőben állni hagyjuk, hogy a fölösleges víz lecsöpögjön. Az ecetet a babérlevéllel és az egész borssal felforraljuk, és a cukkiniszeleteket ebben a lében főzzük kb. 1-1,5 percig, majd leszűrjük, és amennyire lehet megszárítjuk. A szeleteket egyenként felgöngyöljük, majd jó szorosan kisebb, előzőleg sterilizált üvegekbe töltjük úgy, hogy közben ide-oda rakunk egy-egy levél bazsalikomot és oregánót is. Ezek után az üvegeket feltöltjük olívaolajjal, lezárjuk, és a kamra egy sötét zugában legalább egy hónapig hagyjuk, hogy az ízek összeérjenek.
Az eredeti receptben nem írják, hogy fel kell göngyölni, de valahol láttam, és olyan, de olyan mutatós, hogy szerintem gasztroajándékként is nagy sikert arat.
Ügyeljünk arra, hogy az üvegek teljesen tiszták legyenek, és hogy a cukkiniket jól szárítsuk meg, mert egyébként könnyen megpenészedik.
Fogyasztható előételként, szép dísz mindenféle falatkákon (tavalyi próba: kenyérkocka, friss kecskesajt, rajta egy felgöngyölt cukkiniszelet), de illik akár egy szárazabb frissensült mellé is.

4 commenti:

Anonymous ha detto...

Ezt a fantasztikus gyorsaságot...
nagyon igéretesen hangzik a recept a hétvégén ki is próbálom, kár hogy egy hónapot kell várni a tesztelésre.
Köszönöm, köszönöm.
Sziszi

Gabah ha detto...

Szia Sziszi!
Igazàn nincs mit, örültem, hogy segíthettem!
Ööööööö....azt hiszem nálam sem várta meg az első üveg az egy hónapot ;-)

Mamma ha detto...

Ehhez teljesen hasonlót készítettem pár hónapja, fent is van nálam a mediterrán nokedli receptjénél.
http://href.hu/x/6bjy
Még nem jutottam oda, hogy postoljam külön a marinált zöldséget (de talán most:-)), de pont úgy felgöngyöltem, ahogy írtad, és üvegbe tettem. Olyan jól néz ki, tényleg!!:-)) Még mindig van belőle (de nem azaért, mert rossz:-), sőt ajándékba is adtam:-))

Gabah ha detto...

Ugye, ugye? :-) Azt hiszem, a tied sokkal ízletesebb lehet, épp attól, hogy az elején olajban kisütöd a zöldségeket. Tetszik a nokedlis párosítás!