domenica 22 giugno 2008

Pay it forward!


Igen, igen, elért ide is! Citromfű Zsannamannájában olvastam erről a kedves játékról. Szeretek játszani, szeretek kreálni, és főleg, szeretek ajándékozni. Szeretem figyelni a megajándékozott arcát, amikor kibontja a meglepetést...

Sosem felejtem el, amikor az öcsém aprócska volt, 7-8 éves, talán valamivel több; nagyon vágyott egy számítógépre. Spórolt rá, mi is spóroltunk, aztán születésnapjára sikerült venni egy használtat, amit amíg ő nem volt otthon, becsempésztünk a szobájába. Hazaért, kinyitotta az szobájának az ajtaját, meglátta a gépet, és (jesszusklarinét, még most is végigfut a hátamon a hideg) azt kiáltotta: "Ez nem lehet igaaaaaaaaaz!" Aztán lehuppant az ágyára, és sírva fakadt. Az egyik vágyam az, hogy minden embernek tudjak ilyen meglepetést szerezni! Fantasztikus érzés mind az ajándékozónak, mind az ajándékozottnak...

Még eszembe jutott valami: számomra a legkedvesebb ajándék, amit a mai napig őrizgetek, szintén az öcsikém nevéhez fűződik. Épp csak megtanult írni, tehát ez is olyan hétéves kora körül lehetett, amikor szülinapomon egyszer csak eltűnt. A konyhaablakból láttam, hogy a kert végén "dolgozgat" nagy hévvel: valamit szedegetett a földről. Később átadta a művet: egy kis műanyag tasakban kavicsok voltak, amit a sóderkupacból gyűjtött össze, benne egy fecni, itt-ott helyesírási hibákkal ráírva: "Boldog szülinapot, Gabika!" No, jól elkalandoztam, gyorsan valami másra kell gondolnom, mert mindjárt rámtelepszik a honvágy itt a nagy messzeségben....

Tehát akkor fizetnék:

Pay it forward!

1. Csatlakozhat bárki, akinek van blogja.

2. Az első három kommentben jelentkező kézzel készített ajándékot kap tőlem.

3. Az ajándék az elkövetkező 365 nap valamelyikén fog érkezni.

4. Cserébe előre kell fizetni, mégpedig úgy, hogy ezt a felhívást a jelentkezők is közzéteszik a saját blogjukban, vagyis maguk is megajándékoznak három embert.

8 commenti:

Anonymous ha detto...

nekem nincs blogom,nem tudom továbbadni a játékot de olyan jókat derülök nap mint nap a bejegyzéseiden,hogy cserébe ha elfogadod szívesen meglepek valami kis aprósággal?!
ne vedd tolakodásnak..
Nóri

Gabah ha detto...

Szia Nóri! Ez most komoly? Nem tudom, hogy kell tátott szájú szmájlit (jesszusklarinét, magyarosították már ezt a szót???)írni, de most tényleg meglepődtem...
Nagyon aranyos vagy, tudod-e? De most akkor mivaaaan? Nem nekem kellene ajándékot küldeni?
Nem is tudom, mit írjak, száj lees, szem fennakad...na jó, még élek. Nóri, Te egy csudarendes csajszi vagy ám!
Kössünk üzletet ;-) :
Ha elmeséled az ismerőseidnek, hogy milyen jó lehet nálunk nyaralni (a részleteket itt megtalálod: www.casapiazza.blogspot.com)
kapsz ajándékot. Jó így?

Anonymous ha detto...

Drága vagy,sajnos hiába reklámozlak,nálunk vízumot kapni olyan mint nyáron télapót várni..én vajdasági vagyok, Szerbia pedig híresen "jó" ország..
Különben szeretek örömet okozni, és akiket nap mint nap olvasok és ők is örömet okoznak nekem,miért ne lephetném meg? Na ne várj semmi extrat,nem vagyok nagyon híres a kézügyességemről,még csak ötleteket gyűjtök de ez nagyon boldoggá tesz:-)

A részleteket dumáljuk meg e-mailben,ok? nori1983(kukac)gmail.com

Gabah ha detto...

Nem tudtam, hogy vízum kell :-((( Ó, de kár! Nem baj, ettől függetlenül azért csak mondjad..sosem lehet tudni ;-)
Üzletet viszont mindenképp kötnünk kell, hiszen ez a játék egyik lényeges pontja.
Mondjuk ha elkuldesz nekem három 80 év fölötti nénitől gyűjtött régesrégi tradícionális szerb receptet, megy az ajándék. (Nem Internetről! ;-))
Na? ;-)

Anonymous ha detto...

Milyen jellegű ételek érdekelnek?
Csak szerb lehet? Mert itt ám keveredik a horvát,bunyevác,magyar,szlovák,montenegrói de német konyha is..igazi multikulti!

Nagyon szívesen küldök,uh..ha csak fele annyira rajongsz a szakácskönyvekért meg a gasztro jellgű írásokért mint én... anyu szerint már mániákus lettem:-)
Gyűjtök mindent!
VAn egy cirill betűs 1956-ban kiadott 865 oldalas igazi szerb szakácskönyvem,a lapok már sárgák,a napokban lefotózom és elküldöm..már a szaga vagy illata is olyan "régi" :-)
Abból fogok válogatni de próbáld is ki őket:-) ha pedig hiányzik valami hozzávaló,megoldjuk!

Gabah ha detto...

Valami kihalófélben lévőre gondoltam...hogy megmentsük az utókornak :-) de ha nincs épp ilyen, az sem baj.
Ha ennyire rajongsz a gasztronómiáért, igazán nyithatnál Te is egy blogot. Én biztos szívesen olvasnám!
Wow! Ez az '56-os szakácskönyv nagyon jól hangzik. Kár, hogy cirill betűs, mert azt én sajnos nem tudom elolvasni.
Cserébe én is gondolkodom valamin...van még 363 napom:-)))

Anonymous ha detto...

Blog? Jól hangzik de sajnos nem vagyok egy PC-zseni,nem tudom hogyan is kellenne..pedig időben bele is férnék.Így marad az olvasgatás,gyűjtés a ti oldalaitokról...
Talán majd egyszer ha lesz aki megtanít,eligazít...

Én már agyalok ezerrel:-) de különben ne várj semmi extra receptet,a szerbek sokat átvettek a törököktől,nem igazán nagy szakácsok,pár ételük zseniális a többi meg "túlélőkaja" szerintem.
na majd megítéled ha elküldöm a recepteket.-)

Gabah ha detto...

Ááááááh, nem kell ahhoz PC zseninek lenni! Regisztrálsz, és aztán gyakorlatilag úgy működik az egész, mint egy szövegszerkesztő. Na, hajrá!
A receptek részleteit majd megbeszéljük e-mailben...